Vinnie Poech

Als je hier op klikt kan je de Russische versie van Winnie de Poeh zien, hier Vinnie Poech genaamd. Hij lijkt helemaal niet op die van ons, maar Knorretje is er wel bij. Vanavond hadden onze leraressen een ‘Russische avond’ georganiseerd in ons appartement, en we hebben met z’n allen Vinnie Poech gekeken. Zelfs dat bleek nog ver boven ons niveau te zijn, maar het was wel gezellig. Hieronder zie je ons verdiept in een quiz over Rusland.

De vertrekdatum nadert helaas! Zaterdagmorgen vlieg ik vroeg door naar Praag, waar ik nog een weekje blijf. Vanmorgen hebben we hier nog de nodige matruschka’s en andere souvenirs ingeslagen op een toeristenmarkt, waar uiteraard iedereen wordt afgezet. Kon ik weer even oefenen met onderhandelen. En we hebben ook eindelijk postzegels gevonden. Die kan je hier alleen maar in postkantoren kopen, en die postkantoren zijn nergens te vinden. Het lijkt wel alsof ze hier nooit brieven versturen.

Morgen hebben we nog even een drukke dag, dus ik hou het kort, maar ik schrijf zeker morgen of in het weekend weer!

p.s. viel dat even flink tegen net in het restaurant, zit ik tegen iedereen op te scheppen dat ik heel goed dingen kan bestellen Russisch, krijg ik een andere pizza voor m’n neus dan die ik heb besteld...en probeer dan maar eens uit te leggen dat je die pizza niet wil! Gelukkig was cursuscoördinator Bart erbij, die kan dat op de Russische manier afhandelen, ik vrees dat ik een beetje lief ben om in dit land te wonen.

Geen opmerkingen: